Forum Hafızoğlu

Tam Versiyon: ZİKRİN TERKİ CAİZ DEĞİLDİR
Şu anda tam olmayan bir versiyonun içeriğine bakıyorsunuz. Tam versiyon'a bakınız.
Alıntı
ZİKRİN TERKİ CAİZ DEĞİLDİR

Zikrin terki caiz değildir çünkü Allahu Teala kur'anda şöyle buyurur---O halde yazıklar olsun o Allah'ın zikrini terk eden kalpleri katılara..Onlar apaçık bir sapıklık içerisindedirler.(Zümer 22)

Kaabel Kurazi--Zikrin terkine dair izin yoktur böyle bir izin olsaydı önce Zekeriya peygambere (AS) olurdu bir Ayetti kerimede- onun hali şu şekilde anlatılır--Sana alamet üç gün insanlarla ancak işaretle konuşabileceksin Rabbini çok zikret--(Ali imran 41)

tasavvufta her yolun kapısı zikirdir.bu yol zikir yoludur velayet zikirle alınır.zikir velinin diplomasıdır. KİŞİ ZİKİRLE VELİ OLUR Bir Hadisi Şerifte-Zikir eden Allahın Sevgilisidir.buyurur.

Günümüz Müslümanları Günümüzün bazı sofileri zikrin değerini bilmedikleri için zikrini terk ediyorlar Zikir kalbin anahtarıdır. cilasıdır Onu terk etmek doğru değildir. Kapler ancak zikirle düzelir. Zikrini terk eden hastadır, hastanın ilaci yine zikirdir Zikr terk edilmez kalbin tek ilacı zikirdir Zikrini terk eden şeytana arkadaş olur-- Allah'ın zikrini kim umursamazsa, ona bir şeytanı musallat ederiz de, artık o, ondan hiç ayrılmayan bir arkadaş olur.(Zuhruf 36)

Zikir en büyüktür- Muhakkak ki,Allah'ı zikretmek her şeyden daha büyüktür. (El-Ankebut 45) zikri terk onun için caiz değildir bir hadisi şerifte, Virdini terk eden mel?undur. buyurmuştur

Kalbin gıdası zikirdir bakınız zamanımızın Gavsı azamı ne diyor
Gavsı sani şöyle buyurur-Zikir kalbin gıdasıdır; gıdasını almayan kalp zayıflar, sonra ölür. Kalp ancak zikir ile beslenir, kuvvetlenir, tatlanır, manen hayat bulur. Haramlar ve işlenen günahlar ise, şeytanın gıdasıdır. İşlenen günahlar, insanın kalbini zayıflatır; onun düşmanı olan nefsi ve şeytanı kuvvetlendirir. Bu nedenle, insanın içinde kalp, nefis ve şeytan devamlı mücadele hâlindedir. Rabbü?l-Alemin: /(Dikkat edin, uyanık olun; kalpler ancak Allah?ın zikriyle huzur bulur,)buyurmuştur.? Ra'd 28

Gavsı sani -- Bir insan yemek yemese aç kalır, halsiz düşer, kalbin gıdasıda zikirdir ve çekilmeyince o kalb ölür . Bu yüzden virdinizi aksatmayınız ve bırakmayın ,bir yaralı, yarasına ara sıra merhem sürerse,arada bir ilaç alırsa faydası olmayacağı gibi arada bir çekilenVirdde fayda sağlamaz., hem vird çekince o yarayı (kalbi) tedavi etmektir.ama günah işleyince o yarayı kanatmak olurki,hiç faydası olmaz. Bu yüzden virdinizi çekin ve günahlardan korunun4-5 aydan fazla vird çekmeyenlerin virdini 5 bine düşüreceğiz 5 bin çekecek.

Gavsı sani -- ''Zikir çok önemlidir.Bu yolun olmazsa olmaz reçetesidir,ilacıdır Siz hasta olunca doktora gidiyorsunuz doktor muayene edip hastalığınıza göre size bir reçete yazıyor siz iyileşmek için reçetede yazan ılaçları alıp aksatmadan kullanmak zorundasınız.Kullanmazsanız hastalık iyi olmaz daha da kötüleşirsiniz. İlaçları devamlı,muntazam kullanmanız lazımdır.Yoksa arada bir kullanmakla olmaz..olmaz..

Gavs - ı Sânî - -Hazretleri, Divan?daki görevlilere ve korumalara buyurmuşlar; ?Virdinizi çekmezseniz, 100 sene de hizmet etseniz; işe yaramaz.?kalbin gıdasıda zikirdir ve çekilmeyince o kalb ölür Zikir tek edilmez

Gavs - ı Sânî --Öyle sofiler varkdırki,iki gün virdini çekiyor,birhafta-bir ay çekmiyor.üç gün namaz kılıyor,dört Gün kılmıyor.Bütün bular cehaletten doğuyor

Büyüklerden Sehl Hazretleri der ki: "--Bu kadar nîmetleri veren A llah-u Teàlâ Hazretleri'nin zikrini terk etmekten daha kötü, kabih, fena bir ma'siyet bilmiyorum, tasavvur da edemem." Bu zatın sözüne göre en büyük ma'sıyet, Allah-u Teàlâ'nın zikrinden mahrum olmaktır. Ve şöyle buyurur"--Derhal tevbe et, tazarru ve niyâz eyle ki, Allah-u Teàlâ zikrini sana hafif ve kolay eylesin; ve sana tevfîk u hidâyet eylesin!" buyurmuştur.

İmamı Şarani ?Mürit şeyhinin emrettiğini virdleri usanmadan yerine getirmelidir. Çünkü Allah(cc)bütün şeyhlerin Himmetlerini ve sırlarını müritlerine emrettiği vidlerinde kılmıştır. Virdini terk eden mürid şeyhinin ahdini bozmuştur.(Envarul Kudsiyye 125)

İbrahim Dusuki- Bir Mürid bir gün Virdini bırakırsa o gün Allah Teala ondan yardımını keser(Tabakatul Kübra c.1.616)

İmamı Şarani -Şeyhler icma etmişlerdir ki- Mürid virdini terk ettiği gün mürşidini Himmeti ve yardımı ondan kesilmiştir çünkü bu kavmin(tarikatın) yolu, Tasdik ve tahkik yoludur. Cehd ve amel yoludur. Gözü kısma, kalbi eli, dili ve ırzı temiz tutma yoludur kim bunlardan birine Muhalefet ederse tarikat onu zorla atacaktır. .(Envarul Kudsiyye 125)

Ebul Mevahib Şazeli-Her kim bu yola başlarken virdini yapmazsa onun vaktini kaçırırsa sonunda kendisine gelecek varidattan mahrum kalır. ( Virdi olmayanın, Varidi olmaz ) Amelleri nurları vardır.Tıpkı marifet hallerinin sırları olduğu gibi ey bu yola giren salik virdlerine devam etmelisin bu yoldaki muradına nail olmuş olsan bile.(Tabakatul Kübra .c.2 .1133)

Zikrin çok faydaları vardır zikir etmenin yüz kadar faidesini ulema beyan etmiş, bazısını zikir edelim: Allahu azimü'ş-şan ondan razı olur, melekler razı olur, şeytan gamlanır, kalbi dakik ve yumuşak olur, ibadete haris olur, kalbinden gamı gider, kalbini ferahlandırır, yüzünü nurlandırır, şecaat sahibi olur, muhabbe-tullâha vasıl olur, ona marifetulahtan bir kapı açılır ve dahi seksen ahlâk-ı hamideyi (övülmüş huyu) cem etmiş olur..bu kadar faydadan mahrum olmak cehalettir deliliktir

Denildiki- Zikir müridin kılıcıdır insan ve cinden olan düşmanlarına karşı o zikirle savaşır ona gelen afetleri o zikirle def eder.(Envarul Kudsiyye 40)

Ahmet bin Mesruk- Mümin kuvetini Allahın zikrinden alır.(Tabakatul Kübra .c.1.314)

Hasan Şazeli-Hiç zikir etmeyen kalp şeytanın oyun yeridir.(envarul kudsiye 144)

Allah bizi sürekli zikir çekenlerden eylesin Amin
Gavs’ımızın Sohbeti
*
*Şah-ı Nakşibend Hz. (ksa) bir gün vird çekiyordu. Bir ses işitti. Ses dedi; ey kulum ben senden razıyım. Geçmiş günahlarını ve gelecek günahlarını affettim. Yeter artık vird çekme dedi. Şah-ı Nakşibend (ksa) Hz.leri dikkat etti, ses tek noktadan geliyordu. Baktı sağından, solundan, arkadan, önden, alttan ve üstten gelmiyor. Sadece tek bir noktadan geliyordu. Şah-ı Nakşibend (ksa) Hz.leri Şeriat ilmine vurdu, dedi ey iblis sen şeytansın, şeytan; nerden anladın, şeytan olduğumu, Şah-ı Nakşibend (ksa) Hz.leri dedi;

(Benim Rabbimin sesi her yönden ve aynı anda gelir.) seninki tek bir noktadan geliyor. Sağ elini yukarı kaldırıp, elindeki vird tesbihini bir vurdu, şeytanın arşını kırdı, tuz budak etti, ilmi sayesinde. İlim nurdur, ışıktır. Onun için herkes ilim yapacak, okuyacak, öğrenecek. Bir taksinin her şeyi olsa farı olmazsa yol gidemez. İşte insanda da ilim olmazsa her yer karanlıktır. Kısa zamanda tepe takla gider. İşte Şah-ı - Nakşi - bend - (ksa) Hz.leri denilmesindeki sebep budur. İlmiyle şeytanın levhini kırmasından sonra, Allahu-Teala Azimüşan Şah-ı Nakşibend (ksa) Hz.lerinin kalp kulağına, Ey kulum ilmin ile öyle bir sed çektinki, iblis bu seti kıyamete kadar aşamaz. Gavs?ımız açıkladı; ?Şahı, en ulu yüksek, Nakşi gizli, Bend set, yani maneviyattan yapılmış gizli aşılmayan yüce, ulu sed anlamına gelir. Bu sed Allah (cc ) Seddidir.
Buyurdular…

-Kalbin gıdası zikirdir. Günahlar ise, şeytanın gıdasıdır. Kalbini diriltmek ve beslemek isteyen kimse Yüce Allah’ın zikrini çok yapmalıdır. Günah işleyenler, kalplerini zayıflatıp şeytanı kuvvetlendirmiş olurlar. Şeytanı kuvvetli olanın dini zayıf olur. Onun için haramlardan uzak durmalıdır

-Zikre devam ediniz, virde önem veriniz. Çünkü kalbin tek ilacı zikirdir. Kur?an okumak, salâvat çekmek, hizmet etmek sevaptır; fakat bunlar kalbe ilaç olmaz, nefsin çirkin sıfatlarını değiştirmez. Nefsi ancak zikir terbiye eder.?

-Zikir kalbin gıdasıdır; gıdasını almayan kalp zayıflar, sonra ölür.
Kalp ancak zikir ile beslenir, kuvvetlenir, tatlanır, manen hayat bulur. Haramlar ve işlenen günahlar ise, şeytanın gıdasıdır. İşlenen günahlar, insanın kalbini zayıflatır; onun düşmanı olan nefsi ve şeytanı kuvvetlendirir. Bu nedenle, insanın içinde kalp, nefis ve şeytan devamlı mücadele hâlindedir. Rabbü?l-Alemin:
/(Dikkat edin, uyanık olun; kalpler ancak Allah?ın zikriyle huzur bulur,)* buyurmuştur.? Ra’d 28
-Yüce Allah’i zikre devam ediniz.Zikir çekerken uyanik olunuz.Allah zikrini kalbinizin içine yerlestiriniz. Zikir kalbe yerlesince siz istemesenizde kalp Yüce Allah’i zikreder.Midenizi düsünün;o,siz istemesiniz de kendi isini görür.Siz uyurken bile işine devam eder.Içine zikir yerleşen kalp de böyledir.”
–Zikr cekmeyen sofi avamdir. Naksi listesine sadece zikir* ceken sofiler yazilir.
*Nefis nefy isbat ile müslüman olur.
*Sofiler bize dünya sikayeti ediyorlar.Ama bir sofi gelip zikr ile soru sormuyor.
*Dünya dertleri hep gafletten geliyor. Zikri sürekli cekin,günahlara meyl etmeyin. Yoksa zikr uzar gider.”

-Gavs hz.lerine bir sofi gelip “Zikrimi cekemiyorum “deyince mübarek celalleniyor. Mübarek* yok hastayim,yok yapamiyorum gibi dertlerin zikre mani olmadigini buyurmus ve her türlüsünün gafletten meydana geldigini buyurmus. Illaki zikri cekmek gerektigini buyurmustur.

Gavs sani yine (zikr cekmeyen rabita yapmayan kisiyi tanimadiklarini) buyurmustur

Gavs - ı Sânî -
-Hazretleri, Divan’daki görevlilere ve korumalara buyurmuşlar;
“Virdinizi çekmezseniz, 100 sene de hizmet etseniz; işe yaramaz.”

- Hatme,rabıta ve vird bizim yolumuzun esaslarıdır. bunlardan birini yapan
kapımızın önündedir.İkisini yapanın eli elimizdedir.Üçünü yapanın eli cebimizdedir ne isterse alsın.”

Gavs-i Sani (k.s) virdi şöyle anlatmış:

Düşünün sobayı nasıl ki soba yanar sonra sobayı temızlemesseniz ne olur

bilirmisiniz der sobayı yakmaya kalkarsanız soba tıkanır dumanı gerı teper

o zaman buğulursunuz zehirlenir ölürsünüz Gavs (k.s) devam edıyor virdi

cekmesenız kalbe Allah cc nuru gelmez Allahın nurunun gelmedigi kalp ne

olur olur Allah cc anmayan kalp olur ve Allah’ın nuru Kalbine girmez o zaman

kalbe seytanın vesvesesı girer Allahı unutmaya kadar gider, virdınızı çekin

gafletsız dıyor sonra gavs-ı Sani hz. gıdın hesap verın gorevlılere der.

Gavs-ı Sani Hz.lerinin vird üzerine yaptığı sohbetin bir kısmını

-”Siz hastasınız ve bir doktora gittiniz.Doktor sizin hastalığınıza iyi gelecek bir ilaç tavsiye etti.
Bu ilacı alırsanız iyileşeceksiniz.Ancak ilacı almıyorsunuz ve hastalık da geçmiyor.
Vird kalbin ilacıdır, eğer gafletsiz çekilirse lezzet alınır ve derdinize derman olur. Vird gaflet ile
çekilirse bitmek bilmez.İnsan bir an önce kalkmak ister, sıkıntı basar.
Allah dan başka bir şeyi vird esnasında düşünmek gafletdir.Gaflet ise şeytandandır.
Bu yolu bitirmek lazımdır”

Şöyle bir soru soruldu;

-”Efendim, biz virdi gafletsiz çekmek istiyoruz ama olmuyor”. Cevaben buyurdular ki;

-”Çok çalışmak lazımdır, virde başlandığında bir kerede çekmek gerekir. Vird esnasında sadece Allah’ı düşünmek gerekir”
Gönül açıklığı ve kalp yumuşaklığında, zikrin insanı hayrette bırakan bir tesiri vardır. Zikirsizlik ve gafletin de gönül darlığı ve katılığında hayret verici bir etkisi vardır.

“Dikkat edin, kalpler ancak Allah’ı zikirle huzura kavuşur” ayeti bu manaya işaret eder. Gerçekten de asıl ve kamil manada ruhi tatmin yalnızca zikirle gerçekleşir.

Diğer ibadetler de insana kemalat, ruha huzur ve sükunet vermekle beraber, İmam Rabbani k.s. Hazretleri’nin de belirttiği gibi, kalp itminanı yalnız ve yalnız zikirledir. Bu yüzden, zaruret olmadıkça günlük virdi terk etmemek gerekir.