15-08-2008, 16:27
Alıntı
ZİKRİN TERKİ CAİZ DEĞİLDİR
Zikrin terki caiz değildir çünkü Allahu Teala kur'anda şöyle buyurur---O halde yazıklar olsun o Allah'ın zikrini terk eden kalpleri katılara..Onlar apaçık bir sapıklık içerisindedirler.(Zümer 22)
Kaabel Kurazi--Zikrin terkine dair izin yoktur böyle bir izin olsaydı önce Zekeriya peygambere (AS) olurdu bir Ayetti kerimede- onun hali şu şekilde anlatılır--Sana alamet üç gün insanlarla ancak işaretle konuşabileceksin Rabbini çok zikret--(Ali imran 41)
tasavvufta her yolun kapısı zikirdir.bu yol zikir yoludur velayet zikirle alınır.zikir velinin diplomasıdır. KİŞİ ZİKİRLE VELİ OLUR Bir Hadisi Şerifte-Zikir eden Allahın Sevgilisidir.buyurur.
Günümüz Müslümanları Günümüzün bazı sofileri zikrin değerini bilmedikleri için zikrini terk ediyorlar Zikir kalbin anahtarıdır. cilasıdır Onu terk etmek doğru değildir. Kapler ancak zikirle düzelir. Zikrini terk eden hastadır, hastanın ilaci yine zikirdir Zikr terk edilmez kalbin tek ilacı zikirdir Zikrini terk eden şeytana arkadaş olur-- Allah'ın zikrini kim umursamazsa, ona bir şeytanı musallat ederiz de, artık o, ondan hiç ayrılmayan bir arkadaş olur.(Zuhruf 36)
Zikir en büyüktür- Muhakkak ki,Allah'ı zikretmek her şeyden daha büyüktür. (El-Ankebut 45) zikri terk onun için caiz değildir bir hadisi şerifte, Virdini terk eden mel?undur. buyurmuştur
Kalbin gıdası zikirdir bakınız zamanımızın Gavsı azamı ne diyor
Gavsı sani şöyle buyurur-Zikir kalbin gıdasıdır; gıdasını almayan kalp zayıflar, sonra ölür. Kalp ancak zikir ile beslenir, kuvvetlenir, tatlanır, manen hayat bulur. Haramlar ve işlenen günahlar ise, şeytanın gıdasıdır. İşlenen günahlar, insanın kalbini zayıflatır; onun düşmanı olan nefsi ve şeytanı kuvvetlendirir. Bu nedenle, insanın içinde kalp, nefis ve şeytan devamlı mücadele hâlindedir. Rabbü?l-Alemin: /(Dikkat edin, uyanık olun; kalpler ancak Allah?ın zikriyle huzur bulur,)buyurmuştur.? Ra'd 28
Gavsı sani -- Bir insan yemek yemese aç kalır, halsiz düşer, kalbin gıdasıda zikirdir ve çekilmeyince o kalb ölür . Bu yüzden virdinizi aksatmayınız ve bırakmayın ,bir yaralı, yarasına ara sıra merhem sürerse,arada bir ilaç alırsa faydası olmayacağı gibi arada bir çekilenVirdde fayda sağlamaz., hem vird çekince o yarayı (kalbi) tedavi etmektir.ama günah işleyince o yarayı kanatmak olurki,hiç faydası olmaz. Bu yüzden virdinizi çekin ve günahlardan korunun4-5 aydan fazla vird çekmeyenlerin virdini 5 bine düşüreceğiz 5 bin çekecek.
Gavsı sani -- ''Zikir çok önemlidir.Bu yolun olmazsa olmaz reçetesidir,ilacıdır Siz hasta olunca doktora gidiyorsunuz doktor muayene edip hastalığınıza göre size bir reçete yazıyor siz iyileşmek için reçetede yazan ılaçları alıp aksatmadan kullanmak zorundasınız.Kullanmazsanız hastalık iyi olmaz daha da kötüleşirsiniz. İlaçları devamlı,muntazam kullanmanız lazımdır.Yoksa arada bir kullanmakla olmaz..olmaz..
Gavs - ı Sânî - -Hazretleri, Divan?daki görevlilere ve korumalara buyurmuşlar; ?Virdinizi çekmezseniz, 100 sene de hizmet etseniz; işe yaramaz.?kalbin gıdasıda zikirdir ve çekilmeyince o kalb ölür Zikir tek edilmez
Gavs - ı Sânî --Öyle sofiler varkdırki,iki gün virdini çekiyor,birhafta-bir ay çekmiyor.üç gün namaz kılıyor,dört Gün kılmıyor.Bütün bular cehaletten doğuyor
Büyüklerden Sehl Hazretleri der ki: "--Bu kadar nîmetleri veren A llah-u Teàlâ Hazretleri'nin zikrini terk etmekten daha kötü, kabih, fena bir ma'siyet bilmiyorum, tasavvur da edemem." Bu zatın sözüne göre en büyük ma'sıyet, Allah-u Teàlâ'nın zikrinden mahrum olmaktır. Ve şöyle buyurur"--Derhal tevbe et, tazarru ve niyâz eyle ki, Allah-u Teàlâ zikrini sana hafif ve kolay eylesin; ve sana tevfîk u hidâyet eylesin!" buyurmuştur.
İmamı Şarani ?Mürit şeyhinin emrettiğini virdleri usanmadan yerine getirmelidir. Çünkü Allah(cc)bütün şeyhlerin Himmetlerini ve sırlarını müritlerine emrettiği vidlerinde kılmıştır. Virdini terk eden mürid şeyhinin ahdini bozmuştur.(Envarul Kudsiyye 125)
İbrahim Dusuki- Bir Mürid bir gün Virdini bırakırsa o gün Allah Teala ondan yardımını keser(Tabakatul Kübra c.1.616)
İmamı Şarani -Şeyhler icma etmişlerdir ki- Mürid virdini terk ettiği gün mürşidini Himmeti ve yardımı ondan kesilmiştir çünkü bu kavmin(tarikatın) yolu, Tasdik ve tahkik yoludur. Cehd ve amel yoludur. Gözü kısma, kalbi eli, dili ve ırzı temiz tutma yoludur kim bunlardan birine Muhalefet ederse tarikat onu zorla atacaktır. .(Envarul Kudsiyye 125)
Ebul Mevahib Şazeli-Her kim bu yola başlarken virdini yapmazsa onun vaktini kaçırırsa sonunda kendisine gelecek varidattan mahrum kalır. ( Virdi olmayanın, Varidi olmaz ) Amelleri nurları vardır.Tıpkı marifet hallerinin sırları olduğu gibi ey bu yola giren salik virdlerine devam etmelisin bu yoldaki muradına nail olmuş olsan bile.(Tabakatul Kübra .c.2 .1133)
Zikrin çok faydaları vardır zikir etmenin yüz kadar faidesini ulema beyan etmiş, bazısını zikir edelim: Allahu azimü'ş-şan ondan razı olur, melekler razı olur, şeytan gamlanır, kalbi dakik ve yumuşak olur, ibadete haris olur, kalbinden gamı gider, kalbini ferahlandırır, yüzünü nurlandırır, şecaat sahibi olur, muhabbe-tullâha vasıl olur, ona marifetulahtan bir kapı açılır ve dahi seksen ahlâk-ı hamideyi (övülmüş huyu) cem etmiş olur..bu kadar faydadan mahrum olmak cehalettir deliliktir
Denildiki- Zikir müridin kılıcıdır insan ve cinden olan düşmanlarına karşı o zikirle savaşır ona gelen afetleri o zikirle def eder.(Envarul Kudsiyye 40)
Ahmet bin Mesruk- Mümin kuvetini Allahın zikrinden alır.(Tabakatul Kübra .c.1.314)
Hasan Şazeli-Hiç zikir etmeyen kalp şeytanın oyun yeridir.(envarul kudsiye 144)
Allah bizi sürekli zikir çekenlerden eylesin Amin
ZİKRİN TERKİ CAİZ DEĞİLDİR
Zikrin terki caiz değildir çünkü Allahu Teala kur'anda şöyle buyurur---O halde yazıklar olsun o Allah'ın zikrini terk eden kalpleri katılara..Onlar apaçık bir sapıklık içerisindedirler.(Zümer 22)
Kaabel Kurazi--Zikrin terkine dair izin yoktur böyle bir izin olsaydı önce Zekeriya peygambere (AS) olurdu bir Ayetti kerimede- onun hali şu şekilde anlatılır--Sana alamet üç gün insanlarla ancak işaretle konuşabileceksin Rabbini çok zikret--(Ali imran 41)
tasavvufta her yolun kapısı zikirdir.bu yol zikir yoludur velayet zikirle alınır.zikir velinin diplomasıdır. KİŞİ ZİKİRLE VELİ OLUR Bir Hadisi Şerifte-Zikir eden Allahın Sevgilisidir.buyurur.
Günümüz Müslümanları Günümüzün bazı sofileri zikrin değerini bilmedikleri için zikrini terk ediyorlar Zikir kalbin anahtarıdır. cilasıdır Onu terk etmek doğru değildir. Kapler ancak zikirle düzelir. Zikrini terk eden hastadır, hastanın ilaci yine zikirdir Zikr terk edilmez kalbin tek ilacı zikirdir Zikrini terk eden şeytana arkadaş olur-- Allah'ın zikrini kim umursamazsa, ona bir şeytanı musallat ederiz de, artık o, ondan hiç ayrılmayan bir arkadaş olur.(Zuhruf 36)
Zikir en büyüktür- Muhakkak ki,Allah'ı zikretmek her şeyden daha büyüktür. (El-Ankebut 45) zikri terk onun için caiz değildir bir hadisi şerifte, Virdini terk eden mel?undur. buyurmuştur
Kalbin gıdası zikirdir bakınız zamanımızın Gavsı azamı ne diyor
Gavsı sani şöyle buyurur-Zikir kalbin gıdasıdır; gıdasını almayan kalp zayıflar, sonra ölür. Kalp ancak zikir ile beslenir, kuvvetlenir, tatlanır, manen hayat bulur. Haramlar ve işlenen günahlar ise, şeytanın gıdasıdır. İşlenen günahlar, insanın kalbini zayıflatır; onun düşmanı olan nefsi ve şeytanı kuvvetlendirir. Bu nedenle, insanın içinde kalp, nefis ve şeytan devamlı mücadele hâlindedir. Rabbü?l-Alemin: /(Dikkat edin, uyanık olun; kalpler ancak Allah?ın zikriyle huzur bulur,)buyurmuştur.? Ra'd 28
Gavsı sani -- Bir insan yemek yemese aç kalır, halsiz düşer, kalbin gıdasıda zikirdir ve çekilmeyince o kalb ölür . Bu yüzden virdinizi aksatmayınız ve bırakmayın ,bir yaralı, yarasına ara sıra merhem sürerse,arada bir ilaç alırsa faydası olmayacağı gibi arada bir çekilenVirdde fayda sağlamaz., hem vird çekince o yarayı (kalbi) tedavi etmektir.ama günah işleyince o yarayı kanatmak olurki,hiç faydası olmaz. Bu yüzden virdinizi çekin ve günahlardan korunun4-5 aydan fazla vird çekmeyenlerin virdini 5 bine düşüreceğiz 5 bin çekecek.
Gavsı sani -- ''Zikir çok önemlidir.Bu yolun olmazsa olmaz reçetesidir,ilacıdır Siz hasta olunca doktora gidiyorsunuz doktor muayene edip hastalığınıza göre size bir reçete yazıyor siz iyileşmek için reçetede yazan ılaçları alıp aksatmadan kullanmak zorundasınız.Kullanmazsanız hastalık iyi olmaz daha da kötüleşirsiniz. İlaçları devamlı,muntazam kullanmanız lazımdır.Yoksa arada bir kullanmakla olmaz..olmaz..
Gavs - ı Sânî - -Hazretleri, Divan?daki görevlilere ve korumalara buyurmuşlar; ?Virdinizi çekmezseniz, 100 sene de hizmet etseniz; işe yaramaz.?kalbin gıdasıda zikirdir ve çekilmeyince o kalb ölür Zikir tek edilmez
Gavs - ı Sânî --Öyle sofiler varkdırki,iki gün virdini çekiyor,birhafta-bir ay çekmiyor.üç gün namaz kılıyor,dört Gün kılmıyor.Bütün bular cehaletten doğuyor
Büyüklerden Sehl Hazretleri der ki: "--Bu kadar nîmetleri veren A llah-u Teàlâ Hazretleri'nin zikrini terk etmekten daha kötü, kabih, fena bir ma'siyet bilmiyorum, tasavvur da edemem." Bu zatın sözüne göre en büyük ma'sıyet, Allah-u Teàlâ'nın zikrinden mahrum olmaktır. Ve şöyle buyurur"--Derhal tevbe et, tazarru ve niyâz eyle ki, Allah-u Teàlâ zikrini sana hafif ve kolay eylesin; ve sana tevfîk u hidâyet eylesin!" buyurmuştur.
İmamı Şarani ?Mürit şeyhinin emrettiğini virdleri usanmadan yerine getirmelidir. Çünkü Allah(cc)bütün şeyhlerin Himmetlerini ve sırlarını müritlerine emrettiği vidlerinde kılmıştır. Virdini terk eden mürid şeyhinin ahdini bozmuştur.(Envarul Kudsiyye 125)
İbrahim Dusuki- Bir Mürid bir gün Virdini bırakırsa o gün Allah Teala ondan yardımını keser(Tabakatul Kübra c.1.616)
İmamı Şarani -Şeyhler icma etmişlerdir ki- Mürid virdini terk ettiği gün mürşidini Himmeti ve yardımı ondan kesilmiştir çünkü bu kavmin(tarikatın) yolu, Tasdik ve tahkik yoludur. Cehd ve amel yoludur. Gözü kısma, kalbi eli, dili ve ırzı temiz tutma yoludur kim bunlardan birine Muhalefet ederse tarikat onu zorla atacaktır. .(Envarul Kudsiyye 125)
Ebul Mevahib Şazeli-Her kim bu yola başlarken virdini yapmazsa onun vaktini kaçırırsa sonunda kendisine gelecek varidattan mahrum kalır. ( Virdi olmayanın, Varidi olmaz ) Amelleri nurları vardır.Tıpkı marifet hallerinin sırları olduğu gibi ey bu yola giren salik virdlerine devam etmelisin bu yoldaki muradına nail olmuş olsan bile.(Tabakatul Kübra .c.2 .1133)
Zikrin çok faydaları vardır zikir etmenin yüz kadar faidesini ulema beyan etmiş, bazısını zikir edelim: Allahu azimü'ş-şan ondan razı olur, melekler razı olur, şeytan gamlanır, kalbi dakik ve yumuşak olur, ibadete haris olur, kalbinden gamı gider, kalbini ferahlandırır, yüzünü nurlandırır, şecaat sahibi olur, muhabbe-tullâha vasıl olur, ona marifetulahtan bir kapı açılır ve dahi seksen ahlâk-ı hamideyi (övülmüş huyu) cem etmiş olur..bu kadar faydadan mahrum olmak cehalettir deliliktir
Denildiki- Zikir müridin kılıcıdır insan ve cinden olan düşmanlarına karşı o zikirle savaşır ona gelen afetleri o zikirle def eder.(Envarul Kudsiyye 40)
Ahmet bin Mesruk- Mümin kuvetini Allahın zikrinden alır.(Tabakatul Kübra .c.1.314)
Hasan Şazeli-Hiç zikir etmeyen kalp şeytanın oyun yeridir.(envarul kudsiye 144)
Allah bizi sürekli zikir çekenlerden eylesin Amin