30-12-2012, 15:10
DÜRÜSTLÜK
Müslüman’da bulunması gereken hasletlerden biri de dürüstlüktür. Doğruluktan ayrılmayıp, dürüst davranan kişiler bunun olumlu sonuçlarını mutlaka görürler.
Üç kişinin bir mağarada sıkışıp kaldığı anlatılan uzun bir hadiste, zor durumlarından, insanları ancak doğruluklarının kurtarabileceği bildirilmiştir. (Buhârî, “Enbiyâ”, 53)
Doğruluk bütün iyi ve güzel şeylerin temelidir. Kişinin sözünde doğru olmasının yanında iç dünyasında da dürüst olması gerekir.
"Şüphesiz ki Allah, sizin bedenlerinize, görünüşünüze ve mallarınıza değil, kalplerinize kıymet verir” (Müslim, “Birr”, 33, 34), “Ödemek niyetinde olmadığı halde borçlanan kimse hırsızdır” (İbn Mâce, “Sadâ- kât”, 10, 11) anlamındaki hadisler dürüstlüğün önemini ifade etmektedir.
MAŞAALLAH
Bu tâbir, “Allah’ın istediği şey olur, istemediği şey olmaz” cümlesinin kısaltılmış şeklidir. Bu anlam, Türk toplumunda “Allah’ın dediği olur” şeklinde ifade edilmektedir. “Maşaallah” tâbiri halkın dilinde bir güzellik, iyilik, nimet ve başarı karşısında hayret ve takdir ifadesi olarak ve göz değmemesi dileği ile söylenmektedir.
“Bağına girdiğin zaman maşaal- lah, kuvvet yalnız Allah iledir demen gerekmez miydi?...” (Kehf, 18/39
Sen içine dön, yalnız dışınla meşgul olma. Çünkü sen cisminle değil ruhunla insansın.
(İbn Arabi)
Müslüman’da bulunması gereken hasletlerden biri de dürüstlüktür. Doğruluktan ayrılmayıp, dürüst davranan kişiler bunun olumlu sonuçlarını mutlaka görürler.
Üç kişinin bir mağarada sıkışıp kaldığı anlatılan uzun bir hadiste, zor durumlarından, insanları ancak doğruluklarının kurtarabileceği bildirilmiştir. (Buhârî, “Enbiyâ”, 53)
Doğruluk bütün iyi ve güzel şeylerin temelidir. Kişinin sözünde doğru olmasının yanında iç dünyasında da dürüst olması gerekir.
"Şüphesiz ki Allah, sizin bedenlerinize, görünüşünüze ve mallarınıza değil, kalplerinize kıymet verir” (Müslim, “Birr”, 33, 34), “Ödemek niyetinde olmadığı halde borçlanan kimse hırsızdır” (İbn Mâce, “Sadâ- kât”, 10, 11) anlamındaki hadisler dürüstlüğün önemini ifade etmektedir.
MAŞAALLAH
Bu tâbir, “Allah’ın istediği şey olur, istemediği şey olmaz” cümlesinin kısaltılmış şeklidir. Bu anlam, Türk toplumunda “Allah’ın dediği olur” şeklinde ifade edilmektedir. “Maşaallah” tâbiri halkın dilinde bir güzellik, iyilik, nimet ve başarı karşısında hayret ve takdir ifadesi olarak ve göz değmemesi dileği ile söylenmektedir.
“Bağına girdiğin zaman maşaal- lah, kuvvet yalnız Allah iledir demen gerekmez miydi?...” (Kehf, 18/39
Sen içine dön, yalnız dışınla meşgul olma. Çünkü sen cisminle değil ruhunla insansın.
(İbn Arabi)