15-09-2006, 07:30
İlk kez Flash MX 2004 versiyonunda kullanılan bir özelliktir. Burada amaç shape tweening, motion tweening gibi daha önce manuel olarak uygulanan animasyonları ve 3.party yazılımlarda kullanılan metin efektlerine pratik yolla ulaşmaktır. Kişisel görüşüm bu panelin flash programına yakışmayacak kadar ilkel kalmış olmasıdır. Ayrıca işlemin uygulanması veya uygulanan işlemi kaldırma sırasında bilgisayara fazla yüklenme söz konusu oluyor. Yine de bazı efekleri çalışmalarda kullanılabilir.
Klasik shape tween ve motion tween işlemlaeri flash-mx ile aynı. Bu nedenle bu konu ile ilgili detaya girilmeyecektir. Örnek ve açıklamalar için alttaki linke bakabilirsiniz.
flash-mx dersleri
Şimdi timeline efektlerinin özelliklerini inceleyelim:
![[Resim: timeline_effekt2.gif]](http://flashdersleri.com/html_dosyalar/resim/timeline_effekt2.gif)
Yukarda gördüğünüz gibi efektlere 2 yolla ulaşılır:
1- Insert-->Timeline Effects
2- Sahnedeki obje üzerine sağ klik yaparak.
3 tür efekt grubu vardır,bunları sırasıyla inceleyelim:
Assistants/ Copy to Grid:
Bu efekt seçilen nesneyi ayarlanan sayıda kolon ve sütunlar şeklinde kopyalar:
![[Resim: grid2.gif]](http://flashdersleri.com/html_dosyalar/resim/grid2.gif)
Üst bölümden oluşturulacak kolon ve sütun sayısı alttan ise kopyalanan objelerin arasındaki boşluğu düzenleyebilirsiniz.Ortadaki resimde gördüğünüz gibi İlk kopya asıl objenin üzerinde oluşur.Panelde yaptığınız ayarlamalar hemen görünüm alanına yansımaz,gerekli eklentileri yaptıktan sonra panelin sağ üst tarafında resimde de gördüğünüz update preview butonuna basmanız gerekecektir.
Assistants/ Distrubuted Duplicate:
Tek sıralı bir duplikasyon oluşturur.
![[Resim: distribute3.gif]](http://flashdersleri.com/html_dosyalar/resim/distribute3.gif)
Number of Copies: Kaç kopya yapılacağı ayarlanır. (asıl obje efekt sonucunda koybolup yerini ilk kopyaya bırakır)
Offset Distance: Kopyaların x ve y koordinatını ayarlar
Offset Rotation: Her kopyanın kaçar derece açı ile rotasyon yapacağını denetler.Buradaki rotasyon bir önceki kopyaya göre ayarlandığından dönme işlemi katlanarak devam eder.
Offset Start Frame: Her kopya arasına kaç frame ekleneceğini ayarlar.Böylece animasyonun hızı denetlenmiş olur.
Scaling menüsü: Açılır menüden kopyalar üzerinde 2 çeşit ölçekleme sağlanır.
Kilit üzerine tıkladığınızda scale uygulanacak x ve y değerlerini yazma şansına sahip olabilirsiniz.
Alttaki menülerden renk duplikasyon esnasında renk değiştirme ve en altta alfa değeri ile oynama imkanı tanınmıştır.
Efekt tamamlandıktan sonra kütüphaneyi açarak efekt uygulanan grafiye ulaşabilirsiniz.Bu grafiyi sahnede açtığınızda yukardaki resimde de göreceğiniz gibi flashın tüm kareleri ayrı bir layera yerleştirdiğini görürsünüz.Yani bizim flash-MX de manuel olarak yapacağımız çalışmanın aynısın otomatik olarak oluşturur. Bu diğer efektlerde de aynıdır.Efekt uygulamasından sonra kütüphaneden bu animasyonarı incelemenizi öneririm.
Effects/ Blur:
Otomatik olarak motion tween, alfa ve scale uygulaması ile pratik yöntemle blur efekti oluşturur
![[Resim: blur2.gif]](http://flashdersleri.com/html_dosyalar/resim/blur2.gif)
Kütüphaneden blur efekti uygulanan grafiyi sahneye açarsanız yaklaşık 31 layer ile bu işlemin hazırlandığını görürsünüz.Basit uygulamalarda pratik kolaylık sağlar
Uygulama paneli oldukça basittir.Efekti oluşturacak frame sayısı, animasyonun resolüsyonu, yatay ve dikey doğrultuda uygulananıp uygulanmayacağı ayarlanabilir.
Effects/ Drop Shadow:
Mx versiyonunda yaptığımız işlem şu idi: Önce çizimi yapıp copy-->paste yöntemi ile alta yerleştirilen bir layera aynı koordinatlara çalışmayı yapıştırıp sonra bu kopyayı bir-iki piksel sola ve alta kaydırıp istenilen renkle ve alfa efekti ile oluşturuyorduk. Bu çalışmayı artık flash üstleniyor.Pratik yararı olabilecek bir efekt.
![[Resim: drop2.gif]](http://flashdersleri.com/html_dosyalar/resim/drop2.gif)
Klasik shape tween ve motion tween işlemlaeri flash-mx ile aynı. Bu nedenle bu konu ile ilgili detaya girilmeyecektir. Örnek ve açıklamalar için alttaki linke bakabilirsiniz.
flash-mx dersleri
Şimdi timeline efektlerinin özelliklerini inceleyelim:
![[Resim: timeline_effekt1.gif]](http://flashdersleri.com/html_dosyalar/resim/timeline_effekt1.gif)
![[Resim: timeline_effekt2.gif]](http://flashdersleri.com/html_dosyalar/resim/timeline_effekt2.gif)
Yukarda gördüğünüz gibi efektlere 2 yolla ulaşılır:
1- Insert-->Timeline Effects
2- Sahnedeki obje üzerine sağ klik yaparak.
3 tür efekt grubu vardır,bunları sırasıyla inceleyelim:
Assistants/ Copy to Grid:
Bu efekt seçilen nesneyi ayarlanan sayıda kolon ve sütunlar şeklinde kopyalar:
![[Resim: grid1.gif]](http://flashdersleri.com/html_dosyalar/resim/grid1.gif)
![[Resim: grid3.gif]](http://flashdersleri.com/html_dosyalar/resim/grid3.gif)
![[Resim: grid2.gif]](http://flashdersleri.com/html_dosyalar/resim/grid2.gif)
Üst bölümden oluşturulacak kolon ve sütun sayısı alttan ise kopyalanan objelerin arasındaki boşluğu düzenleyebilirsiniz.Ortadaki resimde gördüğünüz gibi İlk kopya asıl objenin üzerinde oluşur.Panelde yaptığınız ayarlamalar hemen görünüm alanına yansımaz,gerekli eklentileri yaptıktan sonra panelin sağ üst tarafında resimde de gördüğünüz update preview butonuna basmanız gerekecektir.
Assistants/ Distrubuted Duplicate:
Tek sıralı bir duplikasyon oluşturur.
![[Resim: distribute1.gif]](http://flashdersleri.com/html_dosyalar/resim/distribute1.gif)
![[Resim: distribute2.gif]](http://flashdersleri.com/html_dosyalar/resim/distribute2.gif)
![[Resim: distribute3.gif]](http://flashdersleri.com/html_dosyalar/resim/distribute3.gif)
Number of Copies: Kaç kopya yapılacağı ayarlanır. (asıl obje efekt sonucunda koybolup yerini ilk kopyaya bırakır)
Offset Distance: Kopyaların x ve y koordinatını ayarlar
Offset Rotation: Her kopyanın kaçar derece açı ile rotasyon yapacağını denetler.Buradaki rotasyon bir önceki kopyaya göre ayarlandığından dönme işlemi katlanarak devam eder.
Offset Start Frame: Her kopya arasına kaç frame ekleneceğini ayarlar.Böylece animasyonun hızı denetlenmiş olur.
Scaling menüsü: Açılır menüden kopyalar üzerinde 2 çeşit ölçekleme sağlanır.
Kilit üzerine tıkladığınızda scale uygulanacak x ve y değerlerini yazma şansına sahip olabilirsiniz.
Alttaki menülerden renk duplikasyon esnasında renk değiştirme ve en altta alfa değeri ile oynama imkanı tanınmıştır.
Efekt tamamlandıktan sonra kütüphaneyi açarak efekt uygulanan grafiye ulaşabilirsiniz.Bu grafiyi sahnede açtığınızda yukardaki resimde de göreceğiniz gibi flashın tüm kareleri ayrı bir layera yerleştirdiğini görürsünüz.Yani bizim flash-MX de manuel olarak yapacağımız çalışmanın aynısın otomatik olarak oluşturur. Bu diğer efektlerde de aynıdır.Efekt uygulamasından sonra kütüphaneden bu animasyonarı incelemenizi öneririm.
Effects/ Blur:
Otomatik olarak motion tween, alfa ve scale uygulaması ile pratik yöntemle blur efekti oluşturur
![[Resim: blur1.gif]](http://flashdersleri.com/html_dosyalar/resim/blur1.gif)
![[Resim: blur2.gif]](http://flashdersleri.com/html_dosyalar/resim/blur2.gif)
Kütüphaneden blur efekti uygulanan grafiyi sahneye açarsanız yaklaşık 31 layer ile bu işlemin hazırlandığını görürsünüz.Basit uygulamalarda pratik kolaylık sağlar
Uygulama paneli oldukça basittir.Efekti oluşturacak frame sayısı, animasyonun resolüsyonu, yatay ve dikey doğrultuda uygulananıp uygulanmayacağı ayarlanabilir.
Effects/ Drop Shadow:
Mx versiyonunda yaptığımız işlem şu idi: Önce çizimi yapıp copy-->paste yöntemi ile alta yerleştirilen bir layera aynı koordinatlara çalışmayı yapıştırıp sonra bu kopyayı bir-iki piksel sola ve alta kaydırıp istenilen renkle ve alfa efekti ile oluşturuyorduk. Bu çalışmayı artık flash üstleniyor.Pratik yararı olabilecek bir efekt.
![[Resim: drop.gif]](http://flashdersleri.com/html_dosyalar/resim/drop.gif)
![[Resim: drop2.gif]](http://flashdersleri.com/html_dosyalar/resim/drop2.gif)