Forum Hafızoğlu

Tam Versiyon: Bizde fındık onlarda zengin çerezi
Şu anda tam olmayan bir versiyonun içeriğine bakıyorsunuz. Tam versiyon'a bakınız.
Bizde fındık onlarda zengin çerezi

Türkiye'nin2006 yılında 5 bin ton ürün sattığı ve karşılığında yaklaşık 30 milyondolar döviz geliri elde ettiği ABD'de fındığın 'zengin çerezi' olduğuortaya çıktı.


[Resim: 50412.jpg]

İnfofarmDergisi'nin Mayıs ayı sayısında Fındık Tanıtım Grubu'nun (FTG) yaptığıaraştırma sonuçlarına yer verildi. Buna göre ABD'de en çok fındıktüketen kesimin yıllık geliri 40 bin doların üzerinde, eğitimli ve 45yaşın üzerindeki kadınlar olduğu belirtildi. ABD'li tüketicileringiderek sağlıklı ürünler konusunda daha bilinçli hale geldiğikaydedilerek,"Amerikan pazarında özellikle yaşlı nüfus, sertkabukluları giderek daha fazla tüketmeye başladı. ABD'deki snack(çerez) pazarı giderek büyüyor"
denildi.
Yazıda FTG'nin ABD'de SNACKSPO, PMCA Show, Fancy Food Show, DünyaLezzetleri Konferansı ve Festivali, The IFT Food Expo, IFT Tree NutsSymposium gibi önemli fuar ve konferanslara katıldığı vurgulandı.
Bu arada dünyanın en kalabalık nüfusuna sahip olmasına rağmensözlüklerinde bile 'fındık' kelimesi geçmeyen, ancak 2001 yılındaaçılan bir yarışma sonucunda "Vitaminli Kral Ürün-Veyzingo" adıylafındığı literatürlerine sokan Çin'de fındığın artık adı var. Tek çocukpolitikasının Çinli çocukları ailenin küçük imparatoru yaptığını gözönünde bulunduran Fındık Tanıtım Grubu, 10 gramdan oluşan 200 bin adetfındık paketini 95 ilkokulda dağıttı. Yine çocuklara yönelik olarakkutlanan ve önemli bir faaliyet olarak bilinen Çocuklar Günü'nde iseparklarda çocuklara çeşitli weizhenguo (fındık) hediyeleri verildi.
Pekin'de bulunan ve temel ürünleri kek, dondurmalı kek, batı tipibisküviler ve Avrupa tipi çikolatalar olan ve 30 mağazalar zinciribulunan Sophie's Bakery Food firması mağazalarında da 3 ay boyuncaweizhenguo tanıtım şovu gerçekleştirildi.
125 milyon nüfuslu Japonya'da ise prestijli aşçılık okulu olan LeCordon Blue'da, Tokyo'da, Kobe'de ve Yokohama'da olmak üzere 4 aşçılıksınıfı açıldı. Bu sınıflara özellikle 30'lu yaşlardaki bayanların yeraldığı 115 tüketici ve 7 medya temsilcisi katıldı.
Türkiye, Japonya'ya 2006 yılında 803 ton fındık ihraç ederkenkarşılığında 5 milyon dolar döviz geliri elde etti. Çin'e 776 tonfındık ihracatı yapan Türkiye, karşılığında 5 milyon 255 bin dolardöviz geliri sağladı.
(İHA)
türkiye pazarlamayı becerebilse idi türkiyenin fındığı çin e yetmezdi