GAVSİ SANİ (KS) SOHBET HAKKINDAKİ SOHBETLERİ
Gavs Saninin sohbet hakkındaki sözleri
—Sofiler Sohbet muhabbet verir, muhabbet insana amel yaptırır.
—Sofiler sohbeti rabıtayla dinlerlerse Rahmet zuhur eder.
---Sofiler Sohbeti rabıtayla dinlerlerse Rahmet zuhur eder Rahmet Muhabbete, Muhabbet amel işlemeye, amel işlemekte sofinin kurtuluşuna, yakin elde etmeye vesile olur. Muhabbet olmazsa amel olmaz.
—-Dergahlar’da vekiller bol bol Tasavvufi sohbeti yapsınlar.
—-Bir vekilin sohbet yapması, islamı anlatması için illa Mola olması, alim olması şart değildir. kitaplardan Okuyabilir Hazırlık yaparak kitaplardan çıkardığı özeti okuya bilir.
—-Gavs Sani Hz. lerine bir vesile ile sorduk;
“Sultanım cemaat çok kalabalık olduğu halde yapılan sohbetlerden bir feyiz ve muhabbet alamıyoruz. Bazen de üç beş kişilik bir ortamda yapılan sohbette çok daha fazla feyz ve muhabbet olduğunu müşahede ediyoruz. Acaba bunun nedenleri nelerdir?”
Gavs Hz. leri buyurdular ki;
“Bunun üç sebebi vardır, bu üç sebepten biri ya da bir kaçı zuhur edince o ortamdan feyiz ve muhabbet kesilir.”
“1-Ya sohbet eden kendi nefsinden konuşuyordur…Yani gafildir. Varlık duygusu ile konuşuyordur. Allah ın rahmetine, Sadatların himmetine yönelmemiştir.”
“2-Ya da cemaat aynı şekilde gaflet içindedir ve adabı gözetmeksizin mecliste bulunmaktadırlar. Yani kalpler dağınık beklentiler farklıdır. Allahın rahmetine, Sadatların feyzine yönelmemişlerdir.”
”3-Veyahut cemaat sohbette geçen konularda birbirlerinin eksiklerini görme gayreti içindedir. Yani şu şunun eksiği, bu da bunun eksiği gibi düşünerek herkesin topu birbirlerine atmasıdır.”
Sonra Gavs Hz. leri durdular ve üçüncü maddeyi işaretle buyurdular ki;
“Vallahi biz bundan nefret ediyoruz….”
—Gavs hz. k.s. bir sohbetinde şöyle buyuruyor
‘ Muhabbetin kaynağı dörttür
1.Mürşidi kamil ziyareti
2.Mürşidi kamil sohbeti
3.Rabıta
4.Virttir’
—Bir sofi geldi Gavsı Saniye sordu Efendim sizin adınıza sohbete gidiyoruz, gittiğimiz yerde sadatın sohbetçisi diye bize teveccüh ediyorlar. bizi diliyorlar ve saygı gösteriyorlar. Biz biliyoruz ki biz nakısız kusurluyuz ve sizi temsil noktasında uzağız korkuyoruz bir hata ederiz, Yanlış yaparız, insanlara sizi kötü temsil ederek sadatı yanlış tanıtır Ve adaplarına tasavvuflarına, Dinlerine bir zarar veririz diye endişe ediyoruz. Gavsı sani buyurdularki—Hayır siz öyle düşünmeyin, Hakikat öyle değil o sohbetleri siz yapmıyorsunuz, o sohbetleri kendiniz yaptığını düşünmeyin, bilinki Seyda Hazretleri yapıyor, Gavsı bilvanisi yapıyor, Hz Peygamber yapıyor sohbet ne sizin işiniz nede bizim işimiz(tevazu gösterdi)
–Gavs-ı sani hz. (k.s) neden sohbet etmiyor
Abilerimizden biri Gavs hz. ne sordu ( tanıyorum bu abimizi): ” Efendim, burada o kadar alim var, siz varsınız. insanlar da buraya ziyarete geliyorlar. İşleri yok. çay ocağında vs yerlerde vakit geçiriyorlar. Söyleseniz, alimler sohbet etse, siz sohebt etseniz…?”
GAVS-I SANİ HZ. sadece şunu söyledi:” HACI! BİZ KONUŞURSAK DOĞRUYU SÖYLERİZ!”
Gavs Saninin sohbet hakkındaki sözleri
—Sofiler Sohbet muhabbet verir, muhabbet insana amel yaptırır.
—Sofiler sohbeti rabıtayla dinlerlerse Rahmet zuhur eder.
---Sofiler Sohbeti rabıtayla dinlerlerse Rahmet zuhur eder Rahmet Muhabbete, Muhabbet amel işlemeye, amel işlemekte sofinin kurtuluşuna, yakin elde etmeye vesile olur. Muhabbet olmazsa amel olmaz.
—-Dergahlar’da vekiller bol bol Tasavvufi sohbeti yapsınlar.
—-Bir vekilin sohbet yapması, islamı anlatması için illa Mola olması, alim olması şart değildir. kitaplardan Okuyabilir Hazırlık yaparak kitaplardan çıkardığı özeti okuya bilir.
—-Gavs Sani Hz. lerine bir vesile ile sorduk;
“Sultanım cemaat çok kalabalık olduğu halde yapılan sohbetlerden bir feyiz ve muhabbet alamıyoruz. Bazen de üç beş kişilik bir ortamda yapılan sohbette çok daha fazla feyz ve muhabbet olduğunu müşahede ediyoruz. Acaba bunun nedenleri nelerdir?”
Gavs Hz. leri buyurdular ki;
“Bunun üç sebebi vardır, bu üç sebepten biri ya da bir kaçı zuhur edince o ortamdan feyiz ve muhabbet kesilir.”
“1-Ya sohbet eden kendi nefsinden konuşuyordur…Yani gafildir. Varlık duygusu ile konuşuyordur. Allah ın rahmetine, Sadatların himmetine yönelmemiştir.”
“2-Ya da cemaat aynı şekilde gaflet içindedir ve adabı gözetmeksizin mecliste bulunmaktadırlar. Yani kalpler dağınık beklentiler farklıdır. Allahın rahmetine, Sadatların feyzine yönelmemişlerdir.”
”3-Veyahut cemaat sohbette geçen konularda birbirlerinin eksiklerini görme gayreti içindedir. Yani şu şunun eksiği, bu da bunun eksiği gibi düşünerek herkesin topu birbirlerine atmasıdır.”
Sonra Gavs Hz. leri durdular ve üçüncü maddeyi işaretle buyurdular ki;
“Vallahi biz bundan nefret ediyoruz….”
—Gavs hz. k.s. bir sohbetinde şöyle buyuruyor
‘ Muhabbetin kaynağı dörttür
1.Mürşidi kamil ziyareti
2.Mürşidi kamil sohbeti
3.Rabıta
4.Virttir’
—Bir sofi geldi Gavsı Saniye sordu Efendim sizin adınıza sohbete gidiyoruz, gittiğimiz yerde sadatın sohbetçisi diye bize teveccüh ediyorlar. bizi diliyorlar ve saygı gösteriyorlar. Biz biliyoruz ki biz nakısız kusurluyuz ve sizi temsil noktasında uzağız korkuyoruz bir hata ederiz, Yanlış yaparız, insanlara sizi kötü temsil ederek sadatı yanlış tanıtır Ve adaplarına tasavvuflarına, Dinlerine bir zarar veririz diye endişe ediyoruz. Gavsı sani buyurdularki—Hayır siz öyle düşünmeyin, Hakikat öyle değil o sohbetleri siz yapmıyorsunuz, o sohbetleri kendiniz yaptığını düşünmeyin, bilinki Seyda Hazretleri yapıyor, Gavsı bilvanisi yapıyor, Hz Peygamber yapıyor sohbet ne sizin işiniz nede bizim işimiz(tevazu gösterdi)
–Gavs-ı sani hz. (k.s) neden sohbet etmiyor
Abilerimizden biri Gavs hz. ne sordu ( tanıyorum bu abimizi): ” Efendim, burada o kadar alim var, siz varsınız. insanlar da buraya ziyarete geliyorlar. İşleri yok. çay ocağında vs yerlerde vakit geçiriyorlar. Söyleseniz, alimler sohbet etse, siz sohebt etseniz…?”
GAVS-I SANİ HZ. sadece şunu söyledi:” HACI! BİZ KONUŞURSAK DOĞRUYU SÖYLERİZ!”
.