Forum Hafızoğlu
Hoşgeldiniz
Ziyaretçi. Kayıt Ol !


E-Kitaplar- Aşagıda Yer Alan Kitap İsimlerine Tıklayarak Sitemiz Üzerinden Okuyabilirsiniz.

| kitapPeygamberimizin Hayati | kitapSevgili Peygamberim | kitapSiyer-i Nebi | kitapKütübü Sitte | kitapZulmün Tarihi | kitapAdabı Muaşeret | kitapAteizm Ve Eleştirisi|
| kitapKıymetsiz Yazılar | kitapYaşayan Hurafeler | kitapNamaz-Oruç-Haç-Zekat-Kurban... | kitapMuhtasar Osmanlı Tarihi | kitapOsmanlıca-Türkçe Sözlük | kitapİslami Sözlük|
| kitapMübârek Gün Ve Gecelerde Yapılması Tavsiye Edilen Duâ Ve İbâdetler|
| kitapSahabelerin Hayatı | kitapDini Bilgiler | kitapYahudiliğin Gerçek Yüzü | kitapAile Saadeti | kitapElmalılı Tefsiri| | kitapÇocuk Eğitimi|
ÖSS Yerine DDSS Ve TDSS Adlı Sınav
Konuyu Değerlendir
  • 21 Oy - 2.62 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Konu: 1,019
Mesaj: 3,528
Cinsiyet:
Kıdem: Apr 2006

{EDITOR=<table id="table1" style="border-collapse: collapse;" border="0" cellpadding="0" width="98%"><tbody><tr><td class="bod" align="center" bgcolor="#ffffff" height="20"><font style="font-size: 15pt; font-weight: 700;" color="#000080" face="Arial"> <font color="#0000ff">ÖSS Yerine DDSS Ve TDSS Adlı Sınav</font> </font> </td> </tr> <tr> <td class="bod" align="center" bgcolor="#ffffff" height="10"> <font style="font-size: 9pt; font-weight: 700;" face="Arial"> 27/02/2007 </font> </td> </tr> <tr> <td class="bod" align="right" bgcolor="#ffffff" height="10"> <br></td> </tr> <tr> <td class="bod" align="right" height="10"> <br></td> </tr> <tr> <td class="bod"> <font style="font-size: 9pt;" face="Arial">Yükseköğretim Kurul (YÖK), üniversiteye yerleştirmelerde ilk olarak“Ortaöğretim Bitirme Sınavının ardından da özel yetenek ve sınavsızgeçiş hariç iki ayrı sınavı öngören modele son şeklini verdi.<br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;YÖK, 2006 yılının haziran ayında açıklanan “Türkiye’nin YükseköğretimStratejisi" adlı rapora öğretim üyesi, üniversite idari personeli,öğrenci, bürokrat ve iş dünyasından 7 aylık süreçte alınan görüşlerçerçevesinde son şeklini verdi. Raporun son şekli YÖK Başkanı Prof.Dr.Erdoğan Teziç tarafından dün akşam saatlerinde Cumhurbaşkanı AhmetNecdet Sezer’e sunuldu.<br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; YÖK’ün haziran ayında açıkladığı veÖğrenci Seçme Sınavı’na yönelik sert eleştiriler ile üniversiteyegirişte yeni bir modelle dikkat çeken raporun son şeklinde de yenimodel korundu.<br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<b>ÖSS DERSHANEYİ DAHA DA ÖNE ÇIKARDI</b><br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Raporun “Üniversiteye Geçişte Yeni Sınav ve Yerleştirme Önerisi"başlıklı bölümde, yükseköğretime giriş sınavının kısa tarihçesinedeğinilirken, 2006 yılında uygulamaya konulan ÖSS’nin “dershanefaktörünü" azaltmak amacıyla getirildiğini ancak tersi bir sonuçyaratarak “okulları devre dışı bıraktığıö, dershaneyi daha da öneçıkardığı kaydedildi. Şu anda uygulanmakta olan sistemin, bazısorunlara çözüm getirebileceği ancak uzun erimde sorunların çözümündeyeterli olmayacağı vurgulanan raporda, ÖSS’nin en olumsuz yönlerindenbirinin, çoktan seçmeli test yöntemini uygulama zorunluluğu olduğukaydedildi. “Getirilecek yeni sistem, en azından aşamalı olarak, çoktanseçmeli soruların yanında açık uçlu soruların da yer almasını imkanvermelidir" denilen raporda, ÖSS’nin diğer bir olumsuzluğunun da tümalanlara neredeyse aynı sorunların sorulmasından kaynaklandığıbelirtildi. İnşaat mühendisliğine girecek öğrenciyle tıp ya dapsikoloji lisans programına gidecek öğrencilerin, aynı tür sorularıseçmesinin savunulamayacağını ifade edilen raporda, yeni bir sistemönerisinin söz konusu olumsuzlukları dikkate alarak düzenlenmesigerektiği bildirildi.<br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<b>ÜNİVERSİTEYE GİRİŞTE YENİ MODEL</b><br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Cumhurbaşkanı Sezer’e sunulan raporda, ÖSS’nin olumsuzluklarını ortadankaldırmaya öngören yeni bir modele de yer verdi. Yeni modelde,üniversiteye geçiş sürecinin önkoşulu, istisnasız tüm lise mezunuöğrencilerin “Ortaöğretimi Bitirme Sınavı" girmesine bağlanıyor. Busınavın ardından 4 ayrı yolla üniversiteye yerleşme imkanı getirilensistemde, “Ortaöğretimi Bitirme Sınavıönın ardından gerekli şartlarıtaşımalı durumunda isteyen öğrenciler sınavsız geçiş yöntemiyle 2yıllık meslek yüksekokullarına yerleşebilecek. Yine “OrtaöğretimiBitirme Sınavı"nın ardından üniversitelerin özel yetenekle öğrenci alanbölümlerine girebilmek için özel yetenek sınavına da başvurulabilecek.<br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<b>YENİ MODELİN BELİRLEYİCİ SINAVLARI</b><br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Şu andaki sistemde de uygulanan sınavsız geçiş ile özel yeteneksınavının dışında öğrenciler, üniversitelerin 2 yıllık önlisans ve 4yıllık lisans programlarına girmek için iki ayrı sınav türünde yarışmakzorunda.<br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<b>ÖNLİSANS VE BAZI LİSANS PROGRAMLARI İÇİN TDSS</b><br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Raporda üniversitelerin iki yıllık önlisans programları ile bazı lisansprogramları için öğrencilerin Temel Düzey Seçme Sınavı’na (TDSS)girmesi öngörülüyor. Tüm lise türlerinin ortak müfredatına dayalı ve2006 yılından önce uygulanan ÖSS’ye benzeyen bir sıralama sınavışeklinde gerçekleştirilecek TDSS’de baraj puanı uygulaması olmayacak.Öğrenciler TDSS puanlarına paralel olarak YÖK tarafından belirlenen 2yıllık meslek yüksekokulları ile bazı 4 yıllık lisans programlarınabaşvuracak, ÖSYM de adaylar arasında yerleştirme yapacak.<br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<b>HUKUK, TIP, MÜHENDİSLİK İÇİN DDSS</b><br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Üniversitelerin tıp, mühendislik, hukuk gibi “iyi derecede temeldonanımı" öngören bölümlerinde eğitim almak isteyen öğrenciler ise yenisisteme göre, Ders Düzeyi Seçme Sınavı’na (DDSS) girmek zorunda.Raporda, “sıralama niteliğinde, ileri düzeyde" bir sınav olaraktanımlanan DDSS’nin haziran ayının ikinci yarısında, birbiri ardındangelen haftalarda dört aşamada gerçekleştirilebileceği kaydedilirken,aşamaların “matematik, sosyal bilimler, fen bilimleri ve Türkçe-yabancıdil" ile ilgili ders düzeylerindeki sınavlar olacak. Yerleştirmelerde,puan türü başarısı yerine ilgili programın matematik, sosyal, fen ya daTürkçe-yabancı dil ağırlık olmasına bakılarak belirlenecek derslerdekibaşarı puanı esas alınacak. Raporda, “Sözgelimi, Tıp Fakülteleri;matematik, biyoloji, kimya ve Türkçe, İnşaat Fakülteleri; matematik,fizik ve Türkçe, Temel Bilimler alanında Fizik lisans, fizik vematematik ders başarıları esas alınabilir" denildi. Yeni sisteme göre,öğrenciler dört aşamalı DDSS’nin tüm aşamalarına ya da bir sınavaşamasındaki tüm derslerin sınavına girmek durumunda kalmayacak;istediği bölümün ders ağırlık niteliğine göre belirlenen aşamasınagirebilecek ya da o aşamadaki bir dersin sorularına yanıt verebilecek.<br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<b>DDSS SINAV SİSTRESİ AZALTACAK</b><br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Raporda tıp, mühendislik, hukuk gibi alanlara yerleşilmesini sağlayacakDDSS’nin geçmişte uygulanan sınavlara göre daha kapsamlı ve güvenilirolacağı kaydedildi. Sınav sürelerinin ve zaman içinde yayılımınınartmasıyla sınavın zamana karşı bir yarış olmaktan uzaklaşacağı,öğrenciler üzerinde yaratacağı stresi azalacağı belirtilen rapordaşöyle denildi:<br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<b>ÜNİVERSİTELER İSTEDİĞİ ÖĞRENCİYİ ALABİLECEK</b><br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;“Böyle bir sistem içinde üniversiteler ve bölümler hangi nitelikteöğrencileri alabileceklerini kendileri kararlaştırabileceklerdir. Buyöntem, seçilen öğrenci ve verilen programların uyumunukolaylaştıracağı gibi, üniversitelerin ve bölümlerin kendilerinifarklılaştırmasına da olanak verecektir.<br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<b>DERSHANE GEREKSİNMESİ ARTMAYACAK</b><br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Ayrıca bu sistem, dershane gereksinmesini artırmayacak ve belki deöğrenciler daha az alandan sorumlu olacağı için sınava gireceklerinsayısı azalacaktır."<br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<b>AÇIK UÇLU SORULARDA SORULABİLECEK</b><br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Raporda yeni sisteme şema şeklinde de yer verilirken, faydalarıarasında “ortaöğretimde, okuldaki eğitimin öne çıkarılması, dolayısıylaortaöğretimde niteliğin artması" ile “çoktan seçmeli soru türünebağımlılıktan kurtulma fırsatı" da sayıldı.<br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Raporda,kamuoyundan yeni modele gelebilecek tepkiye de dikkat çekildi. Sistemin“2-3 haftalık sınavlar zinciri" ve ÖSYM’nin yükünü artırması nedeniyleilk aşamada tepki alabileceği vurgulanan raporda, “Ancak önerilensistemin avantajları, bu yeni yüklerin taşınmasına değecektir" denildi.(</font></td></tr></tbody></table>EDITOR}
Bizim yolumuz İman, İslâm ve Ahlâk-ı Muhammedî'yi aşılamaktan ibarettir.
Gâye: Rıza-î İlahîdir.
Vasiyetim olsun; tefrikaya düşmeyiniz. Kavmiyet gütmeyiniz. Ehli Sünnetin gayri olan yanlış yollara sapmayınız.


Ebu’l Faruk Süleyman Hilmi Silistrevi (K.S.)


Beni Bir Ben Bilirim, Birde Yaradan. Bana Bir Ben Lazımım, Birde Anlayan

Alıntı
.


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 2 Ziyaretçi

Türkçe Çeviri : MyBB Türkiye
MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.