BERAAT KANDİLİ
Üç ayların ikincisi olan Şaban ayının 15. Gecesidir. Beraat gecesinde, beşerin kader programı nevinden bir ilaki icraat yapıldığı için, bu gece kadir gecesi kutsiyesindedir. Ve bu bütün senenin bir çekirdeği hükmündedir. Bu gece mahlukatın bir sene içindeki rızıklarına, zengin veya fakir, aziz veya zelil olacaklarına, ihya veya imate edileceklerine, ecellerine veya hacıların adetlerine dair Allah tarafından meleklere malumat verileceği beyan olunmaktadır.
Beraat, “iki şey arasında ilişki olmaması; kişinin bir yükümlülükten kurtulması veya yükümlülüğünün bulunmaması” anlamına gelir. Sahih hadislerin beyanına göre: Şaban ayının on beşinci gecesi tevbe eden mümişnler, Allah’ın afv ü mağfireti ile günahlarından ve doşayısıyla Cehennemden beraat edecekler, kurtulacaklardır. Şabanın ortasındaki geceye Beraat isminin dışında; manen verimli, feyizli, bereketli ve kutsi bir gece olduğu için Mubarek gece; iyi değerlendirildiği taktirde günahlardan arınma ve suçlardan temize çıkma imkanı tarf-ı İlahi’den verildiği için Sak (Beraat, Ferman, Kurtuluş Belgesi) Gecesi; Lutf-u ihsanı aşkın, afv ü merhameti engin olan Allah’ın ikram ve iltifatlarına erişildiği için de Rahmet Gecesi de denilmiştir.
Beraat gecesinin mübarekiyet ve hususiyeti hakkında sahih hadis-i şeriflerden bir-ikisi şöyledir: “Allah Teala, Şaban ayının onbeşşinci gecesinde –rahmetiyle-dünya semasına iner, orada tecelli eder ve kelb kabilesinin koyunlarının tüyleri sayısınbdan daha çok sayıda günahkarı affeder.”1 Başka bir rivayete göre de Hz. Peygamber: “Şabanın ortasındaki (Beraat Kandili) geceyi ibadetle ihya ediniz, gündüzünde oruç tutunuz. Allah Teala o akşam güneşin batmasıyla dünya semasında tecelli eder ve fecir doğana kadar, ‘yok mu bernden af isteyen, onu affedeyim. Yok mu benden rızık isteyen, ona rızık vereyim. Yok mu bir musibete uğrayan, ona afiyet vereyim. Yok mu şöyle, yokmu böyle! ’der.” buyurmuştur.2 Bir diğer hadiste ise, beraat kandilinde yapılacak duaların geri çevrilmeyeceği müjdesi verilmiştir.3
Bir kısım alimlerin, Kıblenin Kudüsteki Mescid-i Aksadan Mekkedeki Kabe-i Muazzama istikametin eçevrilmesinin hicretin ikinci yılında Beraat gecesinde vuku bulduğu kabul etmeleri de geceye ayrı bir önem kazanamktadır.
İslam kaynaklarında Beraat gecesinde beş hasletin varlığından bahsedilmektedir:
1-her önemli işin bu gcee hikmetli bir şekilde ayrımı ve seçimi yapılır.
2-bu gece yapılan ibadetin(kılınan namazların, okunan Kur’an’ların, yapılan dua ve zikirlerin, tevbe istiğfarların) , gündüzünde tutulan oruçların fazileti çok büyüktür.
3-İlahi ihsan, feyiz ve berektle dopdolu bir gecedir
4- Mağfiret gecesidir.
5-Resul-i Ekreme şefaat hakkının tamamı bu gece verilmiştir.
Bu geceler her tarafı kapşayan rahmet, merhamet ve lutftan tevbe etmedikleri takdirde şu kimseler istifade edemezler.
1- Alla’a ortak koşanlar
2- Kalpleri düşmanlık hisleriyle dolu olup insanlarla zıdlaşmaktan başka bir şey düşünmeyenler
3- Müslümalalrın arasına fitne sokmak isteyenler
4- Akraba bağını koparanlar
5- Gurur ve kibir sebebiyle elbiseleribniyerde sürüyenler
6- Annae ve babalarına isyanda devam edenler
7- Devamlı içki içenler
Nice kandillere...
(bakınız: insan, gece, baba, büyü, para, dünya, cehennem, namaz, ayna, kader)
BÜTÜN HUZURCU KARDEŞLERİMİN VE BÜTÜN İSLAM DÜNYASINI BERATINI KULLARIM (ALLAH C.C. KISMET EDERSE İNŞALLAH CANİ PİS İSRAİLLİN KANLI ELLERİNİ İSLAMIN ÜSTÜNDEN ÇEKER )
Üç ayların ikincisi olan Şaban ayının 15. Gecesidir. Beraat gecesinde, beşerin kader programı nevinden bir ilaki icraat yapıldığı için, bu gece kadir gecesi kutsiyesindedir. Ve bu bütün senenin bir çekirdeği hükmündedir. Bu gece mahlukatın bir sene içindeki rızıklarına, zengin veya fakir, aziz veya zelil olacaklarına, ihya veya imate edileceklerine, ecellerine veya hacıların adetlerine dair Allah tarafından meleklere malumat verileceği beyan olunmaktadır.
Beraat, “iki şey arasında ilişki olmaması; kişinin bir yükümlülükten kurtulması veya yükümlülüğünün bulunmaması” anlamına gelir. Sahih hadislerin beyanına göre: Şaban ayının on beşinci gecesi tevbe eden mümişnler, Allah’ın afv ü mağfireti ile günahlarından ve doşayısıyla Cehennemden beraat edecekler, kurtulacaklardır. Şabanın ortasındaki geceye Beraat isminin dışında; manen verimli, feyizli, bereketli ve kutsi bir gece olduğu için Mubarek gece; iyi değerlendirildiği taktirde günahlardan arınma ve suçlardan temize çıkma imkanı tarf-ı İlahi’den verildiği için Sak (Beraat, Ferman, Kurtuluş Belgesi) Gecesi; Lutf-u ihsanı aşkın, afv ü merhameti engin olan Allah’ın ikram ve iltifatlarına erişildiği için de Rahmet Gecesi de denilmiştir.
Beraat gecesinin mübarekiyet ve hususiyeti hakkında sahih hadis-i şeriflerden bir-ikisi şöyledir: “Allah Teala, Şaban ayının onbeşşinci gecesinde –rahmetiyle-dünya semasına iner, orada tecelli eder ve kelb kabilesinin koyunlarının tüyleri sayısınbdan daha çok sayıda günahkarı affeder.”1 Başka bir rivayete göre de Hz. Peygamber: “Şabanın ortasındaki (Beraat Kandili) geceyi ibadetle ihya ediniz, gündüzünde oruç tutunuz. Allah Teala o akşam güneşin batmasıyla dünya semasında tecelli eder ve fecir doğana kadar, ‘yok mu bernden af isteyen, onu affedeyim. Yok mu benden rızık isteyen, ona rızık vereyim. Yok mu bir musibete uğrayan, ona afiyet vereyim. Yok mu şöyle, yokmu böyle! ’der.” buyurmuştur.2 Bir diğer hadiste ise, beraat kandilinde yapılacak duaların geri çevrilmeyeceği müjdesi verilmiştir.3
Bir kısım alimlerin, Kıblenin Kudüsteki Mescid-i Aksadan Mekkedeki Kabe-i Muazzama istikametin eçevrilmesinin hicretin ikinci yılında Beraat gecesinde vuku bulduğu kabul etmeleri de geceye ayrı bir önem kazanamktadır.
İslam kaynaklarında Beraat gecesinde beş hasletin varlığından bahsedilmektedir:
1-her önemli işin bu gcee hikmetli bir şekilde ayrımı ve seçimi yapılır.
2-bu gece yapılan ibadetin(kılınan namazların, okunan Kur’an’ların, yapılan dua ve zikirlerin, tevbe istiğfarların) , gündüzünde tutulan oruçların fazileti çok büyüktür.
3-İlahi ihsan, feyiz ve berektle dopdolu bir gecedir
4- Mağfiret gecesidir.
5-Resul-i Ekreme şefaat hakkının tamamı bu gece verilmiştir.
Bu geceler her tarafı kapşayan rahmet, merhamet ve lutftan tevbe etmedikleri takdirde şu kimseler istifade edemezler.
1- Alla’a ortak koşanlar
2- Kalpleri düşmanlık hisleriyle dolu olup insanlarla zıdlaşmaktan başka bir şey düşünmeyenler
3- Müslümalalrın arasına fitne sokmak isteyenler
4- Akraba bağını koparanlar
5- Gurur ve kibir sebebiyle elbiseleribniyerde sürüyenler
6- Annae ve babalarına isyanda devam edenler
7- Devamlı içki içenler
Nice kandillere...
(bakınız: insan, gece, baba, büyü, para, dünya, cehennem, namaz, ayna, kader)
BÜTÜN HUZURCU KARDEŞLERİMİN VE BÜTÜN İSLAM DÜNYASINI BERATINI KULLARIM (ALLAH C.C. KISMET EDERSE İNŞALLAH CANİ PİS İSRAİLLİN KANLI ELLERİNİ İSLAMIN ÜSTÜNDEN ÇEKER )
(En son düzenleme: 06-09-2006, 22:45 RcP.) .